Protest in Congo - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu Protest in Congo - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu

Protest in Congo

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan

25 Augustus 2018 | Griekenland, Lesbos

Het is zaterdag, een vrijweekend, vandaag een bezoek aan een ander dorpje aan de kust.
Afgelopen 2 dagen was erg confronterend, vooral voor onze vertaalsters, vaak jonge vrouwen met nog weinig ervaring persoonlijk om met zulke aangrijpende beelden om te gaan.
In Congo in een bepaalde plaats had de katholieke kerk besloten- heel dapper- om gelovigen op te roepen een protest wandeling te maken tegen hun slecht omstandigheden. Mannen en vrouwen werden door de politie geblinddoekt en meegenomen naar een plek waar ze weren verkracht en mishandeld. Een moeder helemaal overstuur toen ze bij ons zat, vertelde hoe ze haar 2 dochters niet meer terug had gezien, na hun vlucht.
Wat een contrast steeds tussen ‘ hemel’ en ‘hel’.

  • 25 Augustus 2018 - 14:27

    Blandine :

    Het is zo onbegrijpelijk wreed... hoe kan je nog verder "leven" vraag ik mij dan af? zeker als de hindernissen tot de vrede en de veiligheid nog zo talrijk zijn. ik las een boek deze zomer waar toevallig werd verteld hoelang gemiddeld een vluchteling in een vluchtelingenkamp verblijft: 17 jaar... Jan sterkte en dat je hart heel blijft bij al deze afschuwelijke mensendaden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jan

Ik ben gehuwd met Magda, wij hebben 6 kinderen en 8 kleinkinderen. Nog 2,5 dag werk ik in Almelo als huisarts. Een zeer belangrijke drijfveer in mijn leven en werk is mijn geloof in Jezus als mijn Redder, God mijn hemelse Vader en de heilige Geest die mij leidt.

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 5523

Voorgaande reizen:

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

10 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Hulp aan vluchtelingen in Lesbos

Landen bezocht: