Zwemmen om vrijheid en beter leven - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu Zwemmen om vrijheid en beter leven - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu

Zwemmen om vrijheid en beter leven

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan

23 Augustus 2018 | Griekenland, Lesbos

Gisterochtend om 0600 uur was ik aan
het zwemmen, toen ik op 100 meter afstand een hoofd zag, en ik zag een reddingsboot , die er op af voeren.
Deze man had 9 km helemaal uit Turkije gezwommen!
Ongelofelijk en dan herinnerde ik het gesprek met een man in Moria, die de omstandigheden zo slecht vond dat hij wel wilde terugzwemmen naar Turkije.
De zelfde avond ging ik naar een Grieks rock- concert in een reünie van een groot kasteel. Prachtige plek, prachtige lichteffecten, maar keiharde muziek, Griekse stijl en heel bijzondere instrumenten. Toch hield ik het geluidsniveau, het aldoor moeten staan als oude man van 65 jaar niet vol.
Groetjes Jan

  • 23 Augustus 2018 - 18:48

    Wout :

    Sje, Jan, ben je al 65?

  • 24 Augustus 2018 - 11:31

    Blandine:

    Mooi om je zo te volgen Jan, en dat je die herrie niet kan uitstaan lijkt mij een hele gezonde reactie :)
    werk ze en ook veel plezier (maar dat lukt wel zo te lezen hahaha)

  • 24 Augustus 2018 - 12:47

    Herman:

    Bedankt Jan voor je verslag!
    Best heftig wat je allemaal hebt meegemaakt en nog zult beleven denk ik!
    Het feit dat jij daar bent en verslag doet brengt het ook bij mij dichterbij!
    Fijn dat je je steentje kunt bijdragen!!
    Veel sterkte - en plezier...mooi dat dat dat toch samen kan gaan!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jan

Ik ben gehuwd met Magda, wij hebben 6 kinderen en 8 kleinkinderen. Nog 2,5 dag werk ik in Almelo als huisarts. Een zeer belangrijke drijfveer in mijn leven en werk is mijn geloof in Jezus als mijn Redder, God mijn hemelse Vader en de heilige Geest die mij leidt.

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5537

Voorgaande reizen:

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

10 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Hulp aan vluchtelingen in Lesbos

Landen bezocht: