Airco - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu Airco - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu

Airco

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan

29 Augustus 2018 | Griekenland, Lesbos

Vandaag heb ik de hele dag in de airco kamer kunnen werken en veel kunnen doen.meestal zat ik in het open voor-gedeelte,waar het te warm werd. Oorzaak? Doordat 3 ERCI medewerkers zijn gearresteerd vanwege vermeende medewerken aan illegaal binnensmokkelen van vluchtelingen.
Echt heel erg voor hen,terwijl het denk ik vooral politiek is.
Vanwege het onveilige gevoel hierdoor bij veel medewerkers zijn ondanks een goed gesprek met de leiding toch veel m.w. per direct gestopt.
Ik heb weinig te verliezen en hoop vrijdag terug te vliegen.
Wel grote teleurstelling voor iedereen.
Ik hoorde dat de meeste kliniekjes hier op Lesbos, te weinig medewerkers kunnen vinden.Als ERCI stopt is dat een enorme strop voor de vluchtelingen.
Dus ,zegt het voort, meld je aan: dokters,verpleegsters en assistenten, die goed in triage zijn! Ook de stichting Nederlands bood vluchtelingen werken hier, allemaal Nederlanders, en hebben m.w. nodig, Jan

  • 29 Augustus 2018 - 16:44

    Herman:

    Tsjonge dat is niet mals. Ja, de verrleiding op zulke plaatsen is groot om met eigen voordeel anderen te gaan helpen....de druk van vluchtelingen op vaste medewerkers lijkt me ook enorm... Gelukkig is dat met jou niet zo en ben je als buitenlander sowieso niet in staat om illegale visa te verstrekken of zo... Nog een goede week Jan en dan spoedig eens tot ziens!
    Herman

  • 29 Augustus 2018 - 17:44

    Wout:

    Jan, sterkte, de laatste dagen daar. En behouden thuiskomst.

    JOKMOK

    Wout

  • 29 Augustus 2018 - 17:45

    Harold Lammertink:

    Dag Jan,

    Even een berichtje vanuit Almelo. Ik denk en bid voor je. Interessant om je reisverslagen te lezen. Vanmiddag was er bij Groot Nieuwsradio een item op over het vluchtelingenkamp Moria. Ik wens je nog veel sterkte toe en hoop je snel weer te zien in NL.

    groet en blesss
    Harold

  • 30 Augustus 2018 - 11:15

    Blandine :

    Ik hoop dat de gearresteerde medewerkers een eerlijke behandeling krijgen... als zij niets gedaan hebben ook gauw vrijgelaten worden. Maar dat "iets doen" is soms heel relatief, de grens tussen wat geoorloofd is en niet heel dun...Jan , pas goed op jezelf en tot gauw in Olst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jan

Ik ben gehuwd met Magda, wij hebben 6 kinderen en 8 kleinkinderen. Nog 2,5 dag werk ik in Almelo als huisarts. Een zeer belangrijke drijfveer in mijn leven en werk is mijn geloof in Jezus als mijn Redder, God mijn hemelse Vader en de heilige Geest die mij leidt.

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5522

Voorgaande reizen:

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

10 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Hulp aan vluchtelingen in Lesbos

Landen bezocht: