Riot in Moria - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu Riot in Moria - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van jan Zijp - WaarBenJij.nu

Riot in Moria

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan

15 Augustus 2018 | Griekenland, Lesbos

Gister na een rustige morgen ontstond er plotseling veel geschreeuw en geren, net voor onze kliniek.
Wij moesten binnen blijven want er was een opstoot.
Het bleek dat in de wachtrij voor voedsel 2jonge mannen aan het vechten waren met stok en mes.
Er kan zo makkelijk een veldslag ontstaan, van alle opgekropte woede tussen verschillende groepen.wij moesten klaar staan om geëvacueerd te worden zonodig.
Gelukkig bleek dat niet en kon de riot politie het tot rust brengen.
Wel kregen wij gewonden te behandelen en ook een andere kliniek.nooi worden in zo’n geval 2 vechtersbazen naar de zelfde kliniek gestuurd, want dan kunnen de 2 groepen daar Weel slaags raken.
‘S avonds hadden wij tijdens de maaltijd een hele discussie over.maar daar kan ik niet over schrijven,is te politiek.
Vreselijk hoe deze vluchtelingen in mensonwaardige omstandigheden leven.

  • 15 Augustus 2018 - 11:49

    Heleen Stronks:

    Dag Jan, goed dat je schrijft wat er allemaal gebeurt. We blijven aan je denken en bidden voor jou, de andere hulpverleners en de migranten en voor de situatie daar. Zet hem op, veel sterkte en wijsheid en Gods zegen gewenst. Groet Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

jan

Ik ben gehuwd met Magda, wij hebben 6 kinderen en 8 kleinkinderen. Nog 2,5 dag werk ik in Almelo als huisarts. Een zeer belangrijke drijfveer in mijn leven en werk is mijn geloof in Jezus als mijn Redder, God mijn hemelse Vader en de heilige Geest die mij leidt.

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 5509

Voorgaande reizen:

29 Juni 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

10 Augustus 2018 - 30 Augustus 2018

Hulp aan vluchtelingen in Lesbos

Landen bezocht: